wtorek, 23 lutego 2016

Butik na Astor Place




Czasami lubię się zatrzymać, znaleźć czas na małe przyjemności. Siadam wtedy w kawiarni, zamawiam moją ulubioną caffe latte i delektuję się dobrą książką.

Dzisiaj właśnie jedną z nich chciałam Wam przedstawić.

 „Butik na Astor Place” - powieść Stephanie Lehmann.

Opowiada historię dwóch kobiet, które dzieli stulecie, lecz łączy dążenie do niezależności, talent do interesów oraz wyzwania, jakie stawia przed kobietą każda epoka.
Amanda Rosebloom jest właścicielką butiku z ubraniami vintage "Astor Place". Pewnego dnia spotyka się ze starszą zamożną damą, która chce wycenić i sprzedać swoje dawne suknie. W jej mieszkaniu w kufrze ze strojami przypadkiem znajduje zaszyty w mufce dziennik. To zapiski Olive Westcott, młodej kobiety, która w 1907 roku zamieszkała na Manhattanie. Chociaż Olive żyła przed stu laty, Amanda wkrótce pojmuje, że łączy je ze sobą niezwykle silna więź.
Czytając książkę czuje się niepowtarzalny klimat. Można odnieść  wrażenie jakby czas zatrzymał się w miejscu. Przemierzając z Amandą ulice Nowego Jorku rozpoznaje się wszechobecnego ducha przeszłości. Jest to swoista ucieczka od rzeczywistości. Powieść składa się z rozdziałów opowiadających naprzemiennie historię obu kobiet, dzięki czemu możemy zaobserwować ich podobieństwo oraz dokładnie poznać ich odczucia i charakter. Bardzo spodobały mi się bohaterki, które okazały się silnymi, niezależnymi kobietami, mającymi w życiu swój cel, do którego realizacji dążą.



5 komentarzy:

  1. chciała bym móc znaleźć chwilę na ciekawą ksiażkę :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda Ci się znaleźć taką chwilę, przy tej książce powinnaś się zrelaksować :)

      Usuń
  2. Brzmi zachęcająco, zwłaszcza jeszcze w takiej scenerii i to z kawą latte! Ja uwielbiam czytać, wszystkie zakupione książki już przeczytałam, więc...chyba się skuszę, bo Twoja propozycja brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu ja też uwielbiam czytać i powiem Ci szczerze, że już dawno żadna mnie tak nie wciągnęła. Polecam :)

      Usuń
  3. Dzisiaj kupiłam polecaną przez Ciebie książkę. Zabieram się za czytanie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :)