czwartek, 22 września 2016

Sandomierz


Sandomierz – miasto historia, w którym wiele się wydarzyło, kusi zabytkami i nie tylko. Dzisiaj zapraszam do obejrzenia zdjęć z mojego niedawnego pobytu w tym uroczym miejscu.






Ratusz  – jest jednym z najpiękniejszych ratuszy renesansowych w Polsce.



 Najlepiej zachowana – „Kamienica Oleśnickich” z charakterystycznymi podcieniami, została wzniesiona na murach i piwnicach gotyckiego domu, od tego czasu wielokrotnie przebudowywana.

Obecnie w części pomieszczeń znajduje się Urząd Pocztowy.

 Pięknie odrestaurowane kamieniczki ze wszędobylskimi gołębiami.



Figura Matki Boskiej Niepokalanej z 1776 roku.

 Stylowa studnia na sandomierskim Rynku.







 Krzemień pasiasty – w roli głównej. 





 Zamek Kazimierzowski – dawna siedziba królów i książąt polskich.



 Niezwykle urokliwy sandomierski dworek – „Skorupskich”.





Zespół Klasztorny Dominikanów z kościołem św. Jakuba, który zbudowany został na początku XIII wieku.



Wąwóz Królowej Jadwigi. Miejsce czarujące i magiczne.

  
Podziemna Trasa Turystyczna.


















12 komentarzy:

  1. Marzy mi się, żeby tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tam, też się kiedyś wybiorę. Zdjęcia cudowne, wspaniała wycieczka. Bardzo fajna koszulka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w Sandomierzu dawno temu. Piękne zdjęcia i Ty wyglądasz uroczo na tle zabytków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam Sandomierz. Jestem tam często i uwielbiam wracać! Do pełnej listy "zabytków" pozostały mi już tylko wąwozy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Sandomierzu, ale chciałabym kiedyś tam się wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny ten Sandomierz najbardziej zauroczyła mnie kamienica Oleśnickich, ale i Rynek i uliczki też niesamowicie piękne. Nigdy nie byłam w Sandomierzu, ani w Kazimierzu nad Wisłą i bardzo tego żałuję, kiedyś muszę się wybrać w tamte rejony. Ty nawet w trampkach wyglądasz elegancko i z klasą. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie, niektóre zakątki robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny Sandomierz. Ma niesamowity urok. Te kamieniczki, rynek... Byłam tam raz, ale późną jesienią i widzę, że to nie był ten czas. Chyba najwyższa pora powrócic w to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. niedawno byłam w Sandomierzu ale niestety tylko na chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super look! :) W Sandomierzu nigdy nie byłam, ale zdjęcia wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :)