niedziela, 26 lutego 2017

"Królowie przeklęci"



"Cechą ludzi silnych nie jest to, że nie znają obaw i wątpliwości, które leżą w naturze człowieka, lecz to, że potrafią je szybciej przezwyciężyć"
Maurice Druon – Królowie przeklęci


Kochani dzisiaj mam propozycję dla miłośników historii, ale nie tylko.
Książka, którą podczas urlopu przeczytałam jednym tchem.
Historia bywa fascynująca, pełna intryg, spisków czy  klątw. To idealne podwaliny pod genialne fabuły. Takie właśnie Maurice Druon wykorzystał w powieści historycznej - „Królowie Przeklęci”.






W pierwszym tomie nowego – trzyczęściowego – wydania cyklu "Królowie przeklęci" znajdziemy powieści "Król z żelaza", "Zamordowana królowa" i "Trucizna królewska".
Akcja książki rozgrywa się w 1314 roku za panowania Filipa IV Pięknego. Pozycja ta ukazuje kulisy walki o władzę we Francji oraz w całej XIV-wiecznej Europie. Maurice Druon w cyklu Królowie przeklęci nie skupia się tylko na szczytach władzy, pokazuje także niepokoje społeczne, które miały ogromny wpływ na kształtowanie się historii tamtego burzliwego okresu.

"Zaprawdę, lata mało zmieniają nasz charakter i żaden wiek nie uwalnia nas od błędów. Włosy bieleją szybciej niż znikają wady"





W drugim tomie mamy dwie, jakby odrębne powieści."Prawo mężczyzn" oraz "Wilczyca z Francji".
Pierwsza z nich, to złożona z samych smakowitych wątków opowieść o wspinaniu się na szczyt Filipa V. Druga, opowiada, o królowej
Izabeli, żonie angielskiego króla Edwarda II, która powodowana chęcią zemsty, knuje intrygi, mające doprowadzić do upadku, a może i śmierci męża.


"Zazdrość jest bardzo chytra, bo zmusza swój obiekt do poszukiwania w sobie przyczyny zarzutów, którymi szafuje"






W ostatnim, trzecim tomie znajdziemy dwie powieści: "Lew i lilie" oraz "Kiedy król gubi swój kraj".
Po licznych i nagłych zgonach królów na Francję spada klątwa miernych i nieudolnych rządów. Tym razem na kartach książki ujrzymy losy trzech królów - Karola IV zwanego Pięknym(schyłek panowania), Filipa VI Walezjusza oraz Jana II zwanego Dobrym. Są oni kiepskimi władcami, których mocno przerasta sytuacja. Nie bez powodu siódma część nosi tytuł "Kiedy król gubi swój kraj". Druon przedstawił tam bardzo bolesny i tragiczny upadek Francji, która jeszcze kilkadziesiąt lat wcześniej była potęgą militarną, kulturową i każdy musiał liczyć się z jej zdaniem.

"Kiedy człowiek próbuje nazwać trawiący go ból za pomocą zrozumiałych słów, to znaczy że go zaakceptował."


Powieść "Królowie przeklęci" to pozycja godna polecenia. Wciągnie Was od pierwszej aż po ostatnią stronę. To książka, która na długo pozostanie w mojej pamięci.




Miłej lektury! Do następnego :)

 



15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie książki i sporo ich już przeczytałam. Dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. oj chyba nie dla mnie... ale jak historyczna to idealna dla mojego Tomka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciałaś mnie...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa recenzja :) Wpisałam sobie te pozycje do notesu i jak skończą mi się aktualne książki to postaram się je zdobyć :)
    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Czesc Anetko :))) to juz kolejny raz kiedy zapisuje tytuly do kupienia :))) Tym razem mam szczescie bo maz leci do Polski,wiec jest latwiej:) Bywa,ze mam problemy z zakupem bo nie wszystkie pozycje moge kupic w wersji e -book,owej:))) dziekuje,wiec i pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie powieści historyczne. Dzięki za recenzję - miłego dnia - Margot :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super książki. Bardzo lubię taką literaturę- ciekawe wątki na tle historycznym. Z przyjemnością po nie sięgnę. Od siebie mogę polecić "Panią na Czachticach" Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie czytałam, ale postaram się, bo lubię książki historyczne. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie to ten cykl, po który sięgnę, gdy skończe Grę o Tron :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :)