sobota, 4 marca 2017

Plisowana spódnica




Kochani dzisiaj w roli głównej wystąpi u mnie plisowana spódnica.
W 2015 roku została reaktywowana przez Alessandra Michelego, dyrektora artystycznego domu mody Gucci i do dzisiaj cieszy się niesłabnącą popularnością. Obecnie największą popularnością cieszy się wersja midi, choć bez większym problemów w sklepach znajdziemy zarówno krótką mini, jak i propozycje do samej ziemi. Kształtem przypomina literę A (wąska w talii rozszerzana ku dołowi). W takim kształcie potrafi zadać szyku!
Jej historia w modzie sięga Starożytnego Egiptu, później nieco o niej zapominano, a na stałe wróciła "na salony" w XX wieku. Plisowane spódnice średniej długości lansowała także Coco Chanel. Jednak przede wszystkim plisy rozsławił japoński projektant Issey Miyake, którego w całości plisowana kolekcja Pleats Please nowatorskim podejściem do dzianin zrobiła prawdziwą furorę w 1993 roku.


Plisowana spódnica kojarzy się z eleganckimi stylizacjami, ale w jej wykorzystywaniu nie należy ograniczać się wyłącznie do takich looków. Świetnie komponuje się luźnymi swetrami, kamizelkami i innymi elementami garderoby w stylu casual. Dobrze będzie również wyglądać w zestawieniu ze sztucznym futrem, kożuchem lub w towarzystwie marynarki oversize w męskim stylu. W zestawie ze spódnicą ciekawie będą wyglądały zarówno babcine czółenka, seksowne szpilki, martensy albo sneakersy. Wszystko zależy od tego co nam w danej chwili w duszy gra.
Ja zestawiłam połyskującą spódnicę z małym czarnym sweterkiem, który ma ciekawy dekolt na plecach oraz ze sztucznym futerkiem. Tak ubrana udałam się na kolację z przyjaciółmi.







spódnica, sweter - Mohito

23 komentarze:

  1. Prosty sweter z ciekawym wiązanie z tyłu to dobry wybór dla takiej spódnicy. Super wyglądasz. Plisowane spódnice były w latach 80-tych, sama takie miałam. Teraz nie dla mnie takie spódnice, źle się w nich czuję więc podziwiam u innych. Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki piękny kolor ma ta Twoja spódnica. Też ostatnio myślę o tym, by choć jedną plisowaną spódnicę mieć w swojej szafie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spódnica jest przepiękna. W tych nowych plisowanych spódnicach bardzo podobają mi się materiały, Twój jest rewelacyjny. Bluzeczka supcio, i w ogóle całość - z futerkiem i kolią wyglądasz jak dama, ślicznie. Miłej niedzieli - pozdrawiam - Margot :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anetko spódnica jest świetna! I ten kolor! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie! tak elegancko, z klasą a jednocześnie tak lekko! piękny naszyjnik! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna spódnica i całość wyszła świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ekstra spódnica nadaje lekkości całej stylizacji

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow!! Bardzo ładna elegancka stylizacja :) spódnica jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy takie spódnice mi się nie podobały dla mnie na wieszaku prezentowały się po prostu tandetnie. Ale patrząc na Ciebie w niej zmieniam zdanie ! Pięknie się w niej prezentujesz, ta stylizacja mnie zachwyciła:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czuć wiosnę, świetnie i elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe połączenie :) Spódnica ma piękny kolor i świetnie komponuje się z czarnymi dodatkami :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały kolor spódnicy :) Ogólnie zestaw bardzo mi się podoba, pięknie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam plisowane spódnice! Super wyglądasz :)

    Zapraszam do mnie: www.roxyolsen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Spódnica nie moja bajka ale góra całkiem ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądałaś jak gwiazda na tej kolacji :) Naprawdę rewelacyjna stylizacja. Spódnica to zdecydowanie HIT! Też myślę o plisowanej, ale nie mogę się zdecydować jaką wybrać długość :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piekna ta Twoja spodnica :))) zreszta cala stylizacja piekna :)))) Lubie plisowane spodnice...mozemy je nosic do codziennych stylizacji ale tez moga byc kolem ratunkowych jesli musimy wygladac wyjatkowo :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wyglądasz, elegancko i kobieco. Bardzo podoba mi się cały zestaw. Plisowanki ostatnio polubiłam, mam nawet podobną tylko srebrną! Pozdrawiam ( :

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie! I ten sweter masz ciekawy, interesujący jest tył sweterki. Spódnica taka też za mną chodzi, tylko jeszcze się z nią nie spotkałam;)
    Twój zestaw bardzo mi się podoba, jest elegancki, tak jak lubię, ale nie sztywny. Super!

    OdpowiedzUsuń
  19. Musze zainwestowac w taka spodnice:)


    http://www.karyn.pl/2017/03/oversizowy-jeansowy-top_7.html

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam tego typu spódnice, wspaniale wyglądasz!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam plisowane spódnice :-) Twoja jest cudowna, w tak pięknym kolorze widzę plisowakę po raz pierwszy. Wyglądasz niesamowicie elegancko w tej stylizacji :-) Czy zmieniłaś coś w ustawieniach na G+ bo tam sie nie pokazał Twój nowy post?

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziewczyny dziękuję za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :)