środa, 1 listopada 2017

Łazienki Królewskie w Warszawie


Dzisiaj Kochani chciałam zabrać Was do Łazienek Królewskich w Warszawie.
Spacer po Łazienkach Królewskich rozpoczęłam od Ogrodu Chińskiego. Już w czasach króla Stanisława Augusta Poniatowskiego powstała Aleja Chińska ze stylowym mostem przerzuconym przez strumyk. Wokół tego miejsca utworzono Ogród Chiński z głównymi budynkami: Pawilonem Chińskim i Altaną Chińską. U wejścia do ogrodu stoją dwa lwy, które symbolizują bogactwo i dostatek.




Stara Oranżeria (Stara Pomarańczarnia) to dawny pawilon do przechowywania drzewek pomarańczowych i innych roślin zdobiących królewski dwór. W drugiej części budynku jest Teatr Stanisławowski. Cały obiekt powstał według projektu znakomitego architekta Dominika Merliniego w końcu XVIII wieku. Teraz pomarańczowe drzewka zastąpiły klasyczne rzeźby.





Pierwszą budowlą wzniesioną z inicjatywy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego na terenie Łazienek Królewskich był Biały Domek. W czasie II wojny światowej budynek nie został zniszczony, a pomieszczenia zachowały swój pierwotny wygląd.


Najbardziej znanym i popularnym budynkiem w Łazienkach Królewskich jest Pałac na Wodzie (Pałac na Wyspie, Pałac Łazienkowski).
Leży on na sztucznej wyspie otoczonej przez staw. Jest połączony z lądem dwoma mostami. Był on letnią rezydencją Stanisława Augusta Poniatowskiego. Tutaj odbywały się słynne „obiady czwartkowe”.







Nieodłącznym elementem Łazienek są spacerujące lub wylegujące się na trawie pawie.

W sąsiedztwie pałacu znajduje się letni Teatr na Wyspie z 1790 roku, naśladujący starożytne ruiny.


Wielka Oficyna, zwana Podchorążówką. Klasycystyczny budynek powstał z inicjatywy Stanisława Augusta według projektu Dominika Merliniego, jako kuchnia i stancja mieszkalna. Dziś biura Muzeum Łazienki Królewskie.

Pałac Myślewicki, XVIII- wieczna budowla w stylu wczesnego klasycyzmu. Projekt królewskiego architekta Dominika Merliniego.
Kamienny kartusz z herbem króla na tle herbu Rzeczpospolitej.

Łazienki Królewskie odwiedzałam wielokrotnie, ale zawsze latem. W tym roku po raz pierwszy udało mi się podziwiać je jesienią.
Dzięki jesiennej palecie barw to miejsce stało się dla mnie magiczne.

75 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam wycieczkę do Łazienek :)

      Usuń
  2. Moje ulubione miejsce w Warszawie,śliczne zdjęcia ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam klimat tego miejsca :)

      Usuń
  3. Jeju jakie śliczne zdjęcia, te pierwsze to jak z kadru filmu japońskiego. Zyskałaś kolejną stałą czytelniczkę ♥ Pozdrawiam cieplutko ♥

    https://recenzjella.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że do mnie zajrzałaś i że podoba Ci się u mnie :) Takie komentarze bardzo mnie motywują do dalszego działania :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ach, moje ulubione miejsce w Warszawie :) Piękna wycieczka i zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chętnie tu wracam :) Pozdrawiam Jolu :)

      Usuń
  5. Fajowo! Nigdy tam nie doszłam :(
    Masz piekną zamaszysta spódnicę :) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam taką wycieczkę :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Cudowne zdjęcia:-)Wstyd przyznać,W Łazienkach nigdy nie byłam:-/ Wyglądasz doskonale w tym zestawie, bardzo podoba mi się Twoja spódniczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia.W Łazienkach byłam rok temu, ale do Ogrodu Chińskiego nie dotarłam, nie wiem jak to zrobiłm. Ślicznie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama wielokrotnie tu byłam, ale pierwszy raz w Ogrodzie Japońskim :)

      Usuń
  8. No to sobie przypomniałam nostalgicznie te piękne Łazienki :) I super stylówka, piękna spódniczka w pięknym kolorze, świetny kraciasty szal :) Buziaki Anetko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Masz rację, to piękne miejsce :)

      Usuń
  10. Miło sie spacerowało w tak pięknym miejscu i z tak elegancką kobietą:)))pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. wow jak tam pięknie! ślicznie wyglądasz<3

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne miejsce na zdjęcia, sama również mam "sesję" z Łazienek Królewskich. :) I świetny outfit: piękna spódnica i kurtka! 👌

    OdpowiedzUsuń
  13. łazienki królewskie są przepiękne :) bardzo podoba mi się też Twoja spódnica :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zakochałam się w tym miejscu :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  14. uwielbiam Królewskie Łazienki - przepiękne miejsce <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyle razy byłam w Warszawie ale chyba ani razu w Łazienkach Królewskich :)

    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem przy następnej wizycie w Warszawie gorąco polecam spacer po Łazienkach :)

      Usuń
  16. sceneria piękna, a Ty prezentujesz się świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Łazienki Królewskie są przepiękne, byłam tam w gimnazjum, ale marzę, by pojechać znowu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam teraz w okresie jesiennym jak tylko pogoda dopisze :)

      Usuń
  18. Fantastyczna sceneria, Łazienki o tej porze roku wyglądają przepięknie🙂

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za wycieczkę!!! Jeszcze stolicy i Łazienek nie zwiedziłam:D
    A spódnicę, to masz przepiękną!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wycieczka ze mną Ci się podobała :)Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Świetne zdjęcia, stylizacje również :)

    http://kiudlis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne zdjęcia! I kolejna ciekawa stylizacja na jesienne dni:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne są te nasze Łazienki, byłam 2 lata temu. Wycieczka wspaniała, chętnie z Tobą odwiedziłam Łazienki kolejny raz...pozdrawiam, buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu miło mi, że podobają Ci się zdjęcia :) Pozdrawiam

      Usuń
  23. Ale tam ładnie, mam nadzieję, że kiedyś i mi będzie dane zobaczyć te miejsca na żywo, bo aż wstyd się przyznać, bo mam prawie 30 lat, a jeszcze nigdy nie byłam w stolicy :/ grrr

    OdpowiedzUsuń
  24. Miejsce bardzo ładne i spacer ciekawy, a do tego zachwyciła mnie Twoja spódnica :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Miałam okazję być i byłam bardzo zadowolona. Niestety tylko raz, więc mam nadzieję, że jeszcze mi się uda tam pojawić :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chętnie wróciłabym tam zimą :)

      Usuń
  26. Bardzo ładne miejsce, byłam tam tylko raz i żałuję, że nie jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  27. Kocham to miejsce i znam bardzo dobrze (też mam przy tych Chińskich historiach sesję), śliczne zdjęcia i pięknie prezentujesz się!!! Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Byłam w tym roku, ale złapała mnie burza i nie zdążyłam się nawet rozejrzeć dobrze :( Jeszcze raz muszę się tam wybrać, bo naprawdę jest tam bardzo ładnie :)
    Przepięknie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Z pewnością jak będę w Warszawie to tam pójdę :) kwitniesz kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Łazienki Królewskie sa bardzo ładne ;)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  31. Dawno nie byłam w Łazienkachm, trzeba znowu odwiedzić to piękne miejsce. Fajna stylizacja.

    OdpowiedzUsuń
  32. W Łazienkach byłam jeszcze w latach szkolnych czyli dawno. Czas by wycieczkę powtórzyć, bo warto. Tymczasem przespacerowałam się z Tobą :) Wspaniale wyglądasz, bardzo fajna spódnica :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu bardzo dziękuję :) A wycieczkę do Łazienek bardzo polecam :)

      Usuń
  33. Pięknie tam jest :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/11/klasyczny-paszcz-i-botki-w-hafty.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne miejsce ;) Muszę się tam kiedyś wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepiękny spacer :-) W Łazienkach nie byłam od lat :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Też tam niedawno byłam :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie pamietam ,kiedy bylam w Lazienkach...musze to nadrobic ,koniecznie :) Pieknie wygladasz Anetko :) swietny look :)Pozdrawiam Renata.

    OdpowiedzUsuń
  38. Byłam tam w zeszłym roku ! Jest tam naprawdę pięknie ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ach , jakie zdjęcia :)))) Cudownie nam przypomniałaś to wspaniałe miejsce. A Ty na tle tych pięknych pejzaży prezentujesz się cudownie - szeroka spódnica i ramoneska - uwielbiam takie połączenia - jest bosko Kochana :)))) Kisses - Margot :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :)